Jäsenkirje 3/2024

KESÄKUUSSA TAPAHTUU!

Kesäkuun alussa on niin paljon tarjontaa lapsille ja nuorille, että tästä listasta löytynee jokaiselle jotakin.

1. Valtakunnallinen kuoroleiri 10.-14.6.2024 10-20 -vuotiaille laulajille, YLIVIESKA. Järjestää: Nuorten Kuoroliitto. Lisätietoja täältä.
  2. Kesäköörimiitti lapsikuoroille 8.6.2024, SALO. Järjestää: Nuorten Kuoroliitto. Lisätietoja täältä.
  3. Kansainvälinen Summer Summit -festivaali 7.-9.6.2024, ESPOO ja HELSINKI. Järjestää: Tapiolan kuoro. Ilmoittautuminen täältä.
  4. Laulupäiväleiri 7-13 -vuotiaille 5.-8.6.2024, SALO. Järjestää: Nuorten Kuoroliitto. Lisätietoja täältä.
  5. Laulupäiväleiri 7-13 -vuotiaille 4.-7.6.2024, JYVÄSKYLÄ. Järjestää: Nuorten Kuoroliitto. Lisätietoja täältä.
  6. Kuorokesäleiri 6-18 -vuotiaille 3.-7.6.2024, ESPOO. Järjestää: Tapiolan kuoro. Lisätietoja täältä.

Liittokokous 4.5.2024 Hyvinkäällä

Nuorten Kuoroliiton sääntömääräinen liittokokous pidetään lauantaina 4.5.2024 Hyvinkäällä. Liittokokoukseen osallistumisen lisäksi voit tulla tutustumaan Sulasolin julkaisemaan diskanttikuoromateriaaliin livenä! Eikä siinä vielä kaikki: Illan päätteeksi on tarjolla kolmen nuorisokuoron yhteiskonsertti, joka järjestetään yhteistyössä Nuorten Kuoroliiton kanssa. Konsertin liput ovat 5 €, tuotto menee kuorojen hyväksi.

TULE SIIS HYVINKÄÄLLE! Paikkana on Hyvinkään Kipinä-lukio, Kenkätehtaankatu 1.
Aikataulu:
klo 15 liittokokous (kahvitarjoilu)
klo 16-18 nuottiesittelyä (Mikko Klemola, Sulasol)
klo 18 Et ole yksin -konsertti (Kokkolan nuorisokuoro, Larte ja Hyvinkään nuorisokuoro).

Liittokokoukseen on mahdollisuus osallistua myös etänä.

ILMOITTAUDU KOKOUKSEEN TÄSTÄ

Tule mukaan Nuorten Kuoroliiton hallitukseen

Säännönmukaisessa liittokokouksessa valitaan aina uusi hallitus seuraavalle toimikaudelle. Nyt on hyvä hetki asettua ehdolle! Toiminta Nuorten Kuoroliiton hallituksessa on mielenkiintoista ja antoisaa. Pääset vaikuttamaan lasten ja nuorten asioihin sekä verkostoitumaan.

Etsimme aktiivisia jäseniä hallitukseen mielellään eri puolilta Suomea. Jäsen voi olla kuoronjohtaja, yhdistystoimija tai vaikka kuorolaisen vanhempi. Olisitko se sinä tai tunnetko jonkun, joka voisi olla kiinnostunut? Ota yhteyttä: toimisto@nuortenkuoroliitto.fi.

Yhdessä-konsertit

Nuorten Kuoroliitto kannustaa kuoroja verkostoitumaan ja tekemään yhteistyötä! Tuemme vähintään kolmen kuoron yhteiskonsertteja puheenjohtajan Laulusilta-rahastosta. 4.5.2024 Hyvinkäällä järjestettävä kolmen kuoron konsertti on juuri tällainen Yhdessä-konsertti.

Tuen saamiselle on tietyt edellytykset ja puheenjohtaja päättää avustuksesta. Lue lisää täältä.

Koulutuksia ja webinaareja

Sulasolin taiteellisten johtajien webinaari 15.3.2024 klo 15-17. Yleistä verkostoitumista ja vertaistukea, keskustelua myös eri kielillä laulamisesta. Järjestää: Sulasol. Ilmoittaudu viim. 11.3. tästä.

Puhtaasti-koulutus webinaarina 21.3.2024 klo 16-18. Tietoa levyn tekemisestä ja siihen liittyvistä tekijänoikeusasioista. Järjestää: Sulasol. Ilmoittaudu viim. 15.3. tästä.

The Real Rhytmic Choir 6.-7.4.2024 Tampereella. Yhtyelauluun ja rytmimusiikkiin keskittyvä kurssi huippukouluttajan, Peder Karlssonin johdolla. Järjestää: Rytmisen kuoromusiikin liitto, Sulasol ja The Real Group Academy. Lisätietoa tästä.

Helppoa taloudenhoitoa taloudenhoitajille etäkoulutuksena 16.4.2024 klo 17-20. Koulutuksen aiheina mm. taloudenhoitajan vastuut ja velvollisuudet, vuosikokousmateriaalit sekä tuloslaskelma, tase, talousarvio ja niiden sisältö ja laadinta. Järjestää: Suomen Työväen Musiikkiliitto yhteistyössä Työväen Sivistysliiton kanssa. Ilmoittaudu viim. 5.4. tästä.
Laulaen kohti kevättä ja valoa!
Seuraa meitä somessa:
facebook instagram